annie-dboer.reismee.nl

Week twee

Hallo allemaal,

Ook de tweede week is snel gegaan. Het gaat nog steeds goed met mij en ik heb het nog steeds heel erg naar mijn zin. Deze week heb ik de hele week op de maternity unit (ook wel kraamafdeling) gestaan. De eerste dag heb ik gelijk al twee bevallingen mogen meekijken, wat is dat bijzonder zeg! 

Wat ik daar verder doe? Ik begin de dag vaak met het controleren van de moeders en de baby’s. Bij de moeders controleer ik de bloeddruk en temperatuur en bij de baby’s controleer ik de temperatuur. Soms komt het wel eens voor dat er drie moeders + baby’s op 1 bed liggen omdat er te weinig plek is, echt bizar! Verder mag ik helpen bij de bevalling, de baby aannemen, wegen en in de warmtebox leggen totdat de moeder voldoende bijgekomen is. Het is een erg leuke en leerzame afdeling! Ook heb ik al met een keizersnede mogen meekijken, echt heel gaaf! Helaas is er bijna nooit stroom waardoor keizersnedes vaak naar een ander ziekenhuis moeten. 

Dit weekend heb ik een druk weekend gehad. Zaterdag (gisteren) ben ik met een groepje naar de Masai village geweest. De weg erheen is niet te omschrijven, zo veel kuilen en stenen op de weg.. niet normaal. Onderweg ook nog zebra’s en giraffen gezien, hoe vet! Erg bijzonder hoe de Masai kan leven met zo weinig middelen, ik zou absoluut niet met ze kunnen ruilen. Ze leven in kleine hutjes en voor vlees gaan ze op jacht met een speer of ze slachten hun eigen dieren (vaak koeien of geiten). 

Zondag (vandaag) ben ik met een klein groepje de walking safari gaan doen in Arusha national park. Eerst ongeveer 2 uur gewandeld, toen apen, buffels, zebra’s, een giraf en pumba’s (zwijnen) gezien. Na het wandelen ook nog met de jeep een rondje door het park gereden, kei veel giraffen gezien maar ook flamingo’s en steenbokken. Echt super vet, de natuur in combinatie met de wilde dieren.

En even om jullie jaloers te maken, het weer is erg goed! Het is de hele week ongeveer 35 graden geweest, best wel heel erg warm in tegenstelling tot Nederland..hihi

Dan nog het leukste van de hele week, we hebben een hele avond zonder stroom en water gezeten. Niemand kon douchen of de wc doortrekken, echt fijn! Het is hier om 18.30 uur al donker dus iedereen is die avond op tijd naar bed gegaan omdat er dus geen licht was, welkom in Afrika! Deze week ook de was gedaan met de hand en koud water, wat wit was wordt niet meer wit.. ook zo fijn!

Heel erg bedankt voor jullie lieve berichtjes en super leuk dat jullie mij volgen, dit motiveert mij om vandaag weer deze blog te schrijven! 

Veel liefs! 

Reacties

Reacties

Marian

Wat gaaf allemaal Anna.héérlijk om te lezen dat je het zo naar zin hebt en wat een mooie foto's. Ik ben nu al weer benieuwd na het volgende verhaal...en even iets ...je bent toch een neuro verpleegkundige.???..zonder helm ??!!!aiii
Liefs Marian.

Elise

Ha Anna,
Wedeerom een heerlijk verhaal om te lezen. Pas een paar weken weg en al zo veel meegemaakt‼️ Hier in Nijmegen denk ik geregeld terug aan de warme zomerdagen die we gehad hebben, als ik in de kou naar het werk fiets: hoe was het ook weer:35 graden! Jij maakt het dus nu mee????
Geniet van deze compleet andere wereld waarin je nu leeft????

Kelly

Annaatje wat een super gave week weer! Ik geniet met je mee :) xxx

Lieke, Lia, Nicole, Roos & Elle - team VW Travel Active

Jambo Anna! Wat een leuke blog weer. Tof om je avonturen zo te kunnen volgen en een indruk te krijgen wat je allemaal op je project doet Ă©n in je vrije tijd! Wel jaloers op het weer hoor, hier regent de hele tijd :( Benieuwd naar je volgende verhalen! Groetjes VW team

Nathalie

Superleuk om je verhaal te lezen. Wat heb je in korte tijd al veel gezien en meegemaakt!!

Dees

Fantastisch Anna!!

Astrid

Hee Annn! Heel leuk om zo mee te genieten met jouw avontuur. Wat is het daar anders als hier, en wat een mooie omgeving. Geniet er van en ik ben benieuwd naar je volgende verhaal! Liefs.

Rob

klinkt nu als een mooie ervaring. Helemaal top dat je wilde beesten heb gezien. blijf je zeker volgen.

T Eva

Asubuhi nzuri lieve Anna,
(En nou maar hopen dat de internet vertaler NL-Swahili klopt :) ) Wat leuk om jou met giraffen en buffels in de zon te zien staan terwijl ik hier in de grijze ochtend aan het ontijt zit. Maar goed, vorige week hadden we hier mooie sneeuw en was heel Amsterdam wit en prachtig.
Heerlijk om met je mee te lezen/kijken en te zien dat je daar een mooie tijd hebt en allerlei nieuwe ervaringen opdoet. Heb je al dingen gegeten die je totaal niet kent? En hebben ze daar ook pannenkoeken :-)
Veel plezier met alles! Xx t Eva

Afra

Hoi Anna, zo leuk om je belevenissen te mogen volgen! Zie al weer uit naar volgende week...

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active