annie-dboer.reismee.nl

Argentinië en Bolivia!

Hola chicos,

Het is alweer zo’n drie weken geleden dat jullie iets van ons gehoord hebben. We hebben ondertussen al heel wat afgereisd (per bus) en verschillende steden en landen gezien.

El Chalten: daar hebben we verschillende hikes gedaan, wat een prachtige natuur daar! Bariloche: ook hier was de natuur prachtig en erg afwisselend. We hebben hier gewandeld en een dag een auto gehuurd om langs de zeven meren te rijden. Mendoza: de stad van de wijn, hier zijn wij met de fiets langs twee verschillende wijn boerderijen gefietst voor een rondleiding en uiteraard een proeverij. Daarna tipsy terug gefietst naar de fietsverhuur, wat was dit leuk! Salta: de stad van de empanada’s, hier hebben we de beste empanada’s van Argentinië gegeten! Hier hebben we ook een bergje beklommen met als beloning uitzicht over de hele stad. Purmamarca: een heel leuk schattig dorpje bij de berg met zeven kleuren, op tijd opgestaan om de zonsopkomst te bekijken, bizar dat een berg zo veel verschillende kleuren kan hebben.

Na Purmamarca zijn we de grens overgestoken naar Bolivia. We zijn gestart in Uyuni (3700 meter hoogte) om de welbekende zoutvlakte te bezoeken. We hebben een 3-daagse toer gedaan, jeetje wat was dit gaaf!! Het is niet te omschrijven hoe vet dit was, tot nog toe het hoogtepunt van Zuid-Amerika! Het hoogste punt wat we hier bereikt hebben is rond de 5000 meter, op een lichte hoofdpijn na geen last gehad van hoogteziekte (gelukkig)!

Na Uyuni zijn we naar La Paz afgereisd, een erg leuke maar ontzettend grote stad. La Paz staat ook wel bekend om de Death road, deze hebben we per mountainbike afgelegd en overleefd (64 kilometer afdalen langs kliffen en ravijnen).

Na La Paz zijn we naar Copacabana gegaan om Isla de la Luna en Isla del Sol (eiland) per boot bezoeken.

Ondertussen zitten we alweer in Peru in de stad Puno. Morgen vertrekken we naar Cuzco voor een aantal dagen, vanuit daar gaan we een 5-daagse trekking doen naar Machu Picchu!

De vorige keer was het niet gelukt om foto’s te uploaden,maar deze keer is WiFi snel genoeg zodat ik jullie een kleine indruk kan geven van Zuid-Amerika!!

Adios amigos!

Annemiek

Anna..wat een prachtig avontuur!!
Geniet nog samen , veilige reis verder.

Liefs

Carin

Wat een mooie Reis, ben een beetje jaloers.
Geniet er Nog van . Groetjes.

Desiree

Wat een geweldige foto’s weer! Nog heel veel reisplezier !

T Eva

Hoi Anna en Hylke, tof om de foto's te zien en mee te kijken.
Veel plezier met laatste weken! Liefs, t Eva

Elise

Wauw-wauw-wauw: je avonturen gaan maar door!

Suus

Ontzettend stoer wijf !!! Ik
Had 64 gillend naar beneden gerold. Met echo!!!
Wat een avontuur lieverds. Wat maken jullie mooie herinneringen. Kan niet wachten wat dit voor waanzinnig mooi fotoboek wordt. Geniet. Anna hylke dikke kussss

Hannie

Joh!!
Wat geweldig allemaal! Wat een avonturen. Beetje jaloers ook wel. Geniet nog maar even door!
Groetjes

Marianne Engelen

Anna en Hylke wat een prachtig avontuur beleven jullie.
Geniet iedere dag!!!
Mooie reis verderXxx

Marjon

Wat een geweldige reis! Geniet er nog van!

Marlies

Fantastisch ! Geniet er nog van de laatste weken !

Percy

Wat een ervaring en belevenis ,nog veel mooi gewenst.

afra

Wat een fantastische ervaring! Geniet er nog even van, Samen!!

Paula

Lieve Anna en Hylke,

Hier Spuit 11. Jaja, ik heb je blog vandaag ook eindelijk opgezocht. Echt super. Wat een avonturen. En nu verder samen op reis. Geniet van alles.

Liefs FPL