annie-dboer.reismee.nl

De tijd vliegt!

Lieve allemaal,

We zijn alweer bijna twee weken verder en ondertussen ben ik al bijna 1 maand van huis. De tijd gaat erg snel!

Vorige week zaterdag ben ik naar de Hotsprings geweest. Heerlijk gezwommen en geslingerd aan een touw, de weg er naartoe was wel weer drama.. man man. ‘s Avonds uit geweest naar een local club, wij waren dan ook echt de enige mzungu’s (Swahili’s woord voor white people). De muziek is hier wel echt super chill, echte Afrikaanse dansmuziek! Uitgaan gebeurt vrij regelmatig, vaak gaan we donderdag uit en soms ook nog de zaterdag, terug naar het studentenleven dus!

Vorige week zondag hebben we gebruncht bij een café en ‘s avonds zijn we uiteten geweest, het afscheidsetentje van twee Nederlandse meiden. Daar heb ik een hamburger met frietjes gegeten! Ondertussen is de groep volunteers alweer veranderd, afgelopen weekend zijn er vijf vertrokken en zes nieuwe bijgekomen.

Dit weekend staat het volgende op de planning: zaterdag afscheidslunch van het Schotse koppel en mogelijk naar een Reggea party in Arusha en zondag naar de Masai market om souvenirs te kopen.

Alweer ruim over de helft met het vrijwilligerswerk, nog twee weken te gaan. Het is vaak rustig op de kraamafdeling, waardoor ik meestal om 13.00 uur wel naar huis kan. Deze week ook nog een dag op de OK gestaan waar twee keizersnedes gedaan werden, het is en blijft interessant. Het weer is nog steeds prachtig, vaak zelfs te heet om echt iets te kunnen doen.

Om Afrika echt Afrika te maken, de stroom valt regelmatig uit en vorige week hebben we bijna twee hele dagen zonder water gezeten. Dan besef je pas hoe vaak je water nodig hebt: handen wassen, tanden poetsen, kleding wassen, douchen, wc doortrekken, koken, enzovoort.

Veel liefs uit een warm Tanzania

Anne

Wat een belevenis Anna! Leuk om te lezen!! Succes!!

Suus.

Heerlijk om te lezen Anna. Bohhh wat vliegt de tijd. We hebben je pas uitgezwaaid zo voelt het. Ik zag je op insta zwieren aan het touw!! Superrr
Liefs papa en Suus

Nienke

Leuk om weer wat te lezen, met wat je allemaal mee gemaakt hebt. Het gaat zeker snel, nog veel plezier en nog meer nieuwe ervaringen op doen,
groetjes Nienke

Esther

Het leven daar is wel afwisselend. Geniet er maar van. Het zo voorbij:)
Liefs mams

Quincy

Gaaf Annie!!!!
Genieten!! ?

Anouk

Woww wat gaat de tijd snel inderdaad! Nog maar 2 weken! Geniet van je laatste tijd daar en met de voorbereidingen voor je volgende grote reis :)!!
xxx

Elise

Toch ook hamburgers en frietjes naast alle belevenissen!
Blijf maar fijn genieten van deze tijd , Anna!

Kumar

Gaaf Annie,
Geniet hiervan

Marlies

Tijd vliegt , mooi om dit alles van je te horen , je ziet veel , en zo te horen geniet je voor de volle 100% !!

Percy

Leuk verhaal ,fijn dat je tijd hebt om uit te gaan .wij hadden vorige week denk ik half uur geen stroom en voelen ons al onthand.geniet van je tijd

Corrie.

Geweldig wat je allemaal mee maakt geniet er maar lekker van.

t Eva

ha lieve Anna,
leuk om weer van je te horen en mee te lezen. Het is een prachtig avontuur daar. En lekker ook met de hot springs, etentjes en dansfeestjes. Veel plezier!
xx t Eva

t Eva

Hoi Anna, je schreef dat de stroom vaak uitvalt en dat jullie 2 dagen zonder water zaten. Was dat voor het ziekenhuis dan ook zo? Dat lijkt me vrij dramatisch voor patiënten en personeel om zonder stroom en/of water te zitten. Of hebben ze noodvoorzieningen om te overbruggen? En heb jij dan vrijaf, als er geen stroom/water is? Als ik jouw verhalen lees dan besef ik weer hoe ongelooflijk luxe we t hier in NL hebben.
Geniet van je vliegende tijd, xxx eva

Janny

Hoi Anna,

Heb net je hele avontuur tot nu toe zitten lezen, geweldig Anna, wat maak jij een hoop mee en wat een prachtige ervaring!! Ben nu al benieuwd naar al je foto's en verhalen live. Geniet er nog lekker van Anna en tot over een paar maandjes. Dikke zoen van Janny.