annie-dboer.reismee.nl

Vrijwilligerswerk, safari en Moshi

Mambo,

Het is alweer een tijdje geleden dat ik geschreven heb, het wordt dus tijd voor een kleine update. Hoe het met mij gaat? Het gaat goed, het is nog steeds erg leuk en ik geniet van elke dag! Ik ben ondertussen aangekomen in Moshi, twee uur rijden vanaf Arusha. Morgen vertrek ik alweer met de bus naar Dar es Salaam, de dag erna ga ik met de ferry naar Zanzibar voor mijn laatste week in Tanzania! Een week om bij te komen met niets meer dan zon, zee en strand!

Vorige week was mijn laatste week in het ziekenhuis, wat is dat snel gegaan zeg. Ik heb gewoon mogen assisteren bij een keizersnede, ontzettend gaaf! Als verpleegkundige ben je hier bevoegd om dat te mogen doen, daar heb je geen extra opleiding voor nodig, bizar wel..

Vorige week zondag heb ik een 6-daagse safari gedaan (lake Manyara, Serengeti, Ngorongoro crater en Tarangire). Het was amazing!! Ik heb mijn ogen uitgekeken, de natuur is prachtig en er leven zo veel dieren hier, echt te gek!! Uiteraard heb ik de big five gespot (luipaard, buffel, neushoorn, leeuw en olifant). Ik heb een campingsafari gedaan, dat betekent dat je in een tent slaapt maar ook dat er wilde dieren kunnen zijn. Ik heb gewoon tussen de hyena’s en buffels geslapen.. beetje spannend was dat wel. Eén nacht moest ik plassen en daar stond dus een fucking buffel.. ik was aardig snel terug bij mijn tent moet ik zeggen. Safari was dus te gek maar ook erg vermoeiend, de wekker ging elke dag om 05.00 uur om de zonsopgang te bekijken, wat zeker de moeite waard was!

Dit weekend heb ik Moshi dus verkend. Ik ben naar de Marangu watervallen geweest, waar ik ook heb gezwommen. Het water was best koud maar als het buiten 35 graden is, is dat prima te doen. Daarnaast de stad een beetje verkend, naar een club geweest en een wandeling gemaakt. Het hostel heeft uitzicht op de Kilimanjaro, erg gaaf!

Voor de mensen die het nog niet weten, na Tanzania ga ik twee maanden reizen in Zuid-Amerika samen met Hylke. Op 14 maart vlieg ik midden in de fucking nacht (04.25 uur!!) vanaf Dar es Salaam naar Buenos Aires!

Veel liefs, Anna

Reacties

Reacties

Rob

Hey Anna, echt mooie foto's van de safari, en wat stoer de big 5 gezien. nog ff lekker genieten van de Afrikaanse zon en dan naar Zuid- Amerika.

Marjan

Ha Anna, wat gaat de tijd toch snel!!
Super leuk om je enthousiaste verhalen te lezen. Geniet ervan.

Corrie

Weer een super ervaring.

Rachida

Hoi Anna mooie foto's hoor je ziet heel gelukkig en blij uit geniet ervan groetjes ?

Hanneke en Niek

Woooo Anna! Superleuk om je verhalen te lezen en de foto's te zien! Echt tof, al die ervaringen die je opdoet! En een heerlijk vooruitzicht dat je straks weer samen met Hylke bent (L)
Geniet van de tijd nog in Tanzania en dan op naar Zuid-Amerika. Tot daarna :)
Liefs, Niek en Hanneke

Nienke

Hoi Anna,
Fijn om weer een mooi verhaal van je te lezen, fijn je zo te horen en zien genieten haha, ook mooie en leuk foto's, super allemaal. Nu nog een week in Afrika genieten, nog even naar Zanzibar en dan hup naar Zuid-Amerika, jammer van de nachtelijk afreis naar Buenos-Aires maar tijdens de vlucht dan lekker slapen.
P.s. blanke baby's zijn ook lief,
groetjes Nienke

Monique

Weer een leuk verhaal en mooie foto’s!!
Geniet van de mooie en bijzonder tijd.....
En veel plezier samen in Zuid-Amerika!
Herinnering om nooit meer te vergeten. Groetjes Monique

Louk en Suus

Heey Anna,

Wat een fucking mooi verhaal weer. Maar..... let wel een beetje op je taalgebruik.
Nog een weekje en dan zie je je ventje weer. Veel plezier samen aan de andere kant van de wereld.

Liefs, Papa en Suus

Lieke, Lia, Nicole, Roos & Elle - team VW Travel Active

Leuke update weer Anna! Wat mooi dat je de kans hebt gehad om bij een keizersnede te assisteren. En die safari klinkt ook érg tof! Super vette foto's ook. Geniet nog van je laatste week!

Marleen van Halderen

Hoi Anna,
Wat een geweldige reis is dit tot nu toe.
Ik heb genoten van je verhaal.
Prachtige foto’s.
Goeie reis naar Zuid-Amerika.xxxxx

Jacqueline

Geniet er nog even van daar en alvast heel veel plezier in zuid-Amerika!!!

Christel

Wat klinkt het weer heerlijk Ans. Geniet van zon zee en strand en heel veel plezier samen met Hylke. Knuffels!

Percy

Nou Anne bedankt voor je verhaal ,was weer leuk om te lezen .nou je kan dus door naar verloskunde(hihi)geniet van alles wat jullie samen nog gaan beleven ,fijne tijd gr

Elise

Hoi Anna, weer je verhaal gelezen en de foto’s bekeken, samen met Tanja.
Groetjes van ons

Marianne E

Hoi Anna, wat een jaloers makende verhalen en foto’s deel je met ons!
Een prachtige tijd heb je. Echt SUPER.
Geniet er met volle teugen van want het gaat allemaal zo snel.
Nog een mooie tijd samen met je partner!
Groetjes Marianne

t Eva

Ha Lieve Anna,
Leuk je verhaal te lezen en je foto's te zien. Wat bijzonder dat je bij de bevalling mocht helpen en super dat je zo veel dieren in het wild en echt hebt gezien. Hoewel een levende buffel 's nachts naast je 'bushbush-buitenwc' wel erg wild en echt is. Toen miste je toch ff die wc-deur, denk ik.
En vandaag alweer je een-na-laatste dag in Afrika en dan de lucht in naar Zuid Amerika en Hylke. Weer een heel nieuw gedeelte. Heel veel plezier en goede reis! Liefs t Eva

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active